Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2006 16:51 - Комуникационни стратегии на бизнес организацията
Автор: joedoe Категория: Технологии   
Прочетен: 10988 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.07.2007 12:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

........

Комуникационните стратегии

Комуникационната стратегия е насочена към реализация на вече формулираните организационни цели. За да бъдат те постигнати, се приема една обединяваща концепция, която цели промяна в публиката в два взаимосвързани етапа – популярност и присъединяване. Концепцията включва основните насоки на комуникацията – Комуникационните стратегии, които се използват за систематизиране на медийната и комуникационна политика на бизнес организациите, са единство на съдържателни и формални елементи – знакови системи, кодове и различни реализации на знаците и правилата за постигането на определени комуникативни цели. Те изразяват умението на мениджъра да конструира схемата за действие съобразно целите и основните принципи на комуникационното въздействие, очакваните резултати и т.н.
Комуникационната стратегия е насочена към реализация на вече формулираните организационни цели. За да бъдат те постигнати, се приема една обединяваща концепция, която цели промяна в публиката в два взаимосвързани етапа – популярност и присъединяване. Концепцията включва основните насоки на комуникацията – избора на главните тези, които ще се съдържат в комуникативните послания.
За реализация на комуникационната стратегия се разработват конкретни тактики, като на всеки етап се следи реакцията на целевата аудитория и се внасят корективи при настъпили съществени промени – това е ролята на обратната връзка.
Основните комуникационни стратегии са следните:
 Комуникаторна стратегия -
Вниманието е насочено към целите, комуникационния стил и правдоподобността на комуникатора. Тази стратегия е важна при осъществяване на връзките с обществеността.
 Стратегия на аудиторията -
Акцентира върху същността, знанията, чувствата, потребностите и настроението на аудиторията. Предполага активност от страна на комуникатора – предварително проучване, съобразяване на посланието с интелектуалните и емоционални способности на реципиента, с желанията и интересите му. Важна е при осъществяване на целенасочена, градивна и резултатна връзка с обществеността.
 Стратегия за съобщението -
Изисква изтъкване по подходящ начин на съдържанието на съобщението, съобразно потребностите, интересите, мотивите на получателя. Разработването й е свързано с прецизиране на посланието, дъобразно целта на комуникатора, характера на аудиторията и т.н.
 Стратегия за избор на средство за съобщение -
Отдава предпочитание на едно или друго комуникационно средство, съобразно целите на комуникация, изискванията на конкретната практика, спецификата на аудиторията и т.н. Използват се епистоларна, вербална, невербална, мултиличностна комуникация, но най-често се прилага смесен подход.
За реализирането на избраната комуникационна стратегия мениджърът разработва споменатия по-горе медия план, който включва следните главни задачи:
1. Определяне и анализ на проблемите с комуникациите.
2. Поставяне на комуникационна цел.
3. Избор на комуникационна стратегия.
4. Разработване на комуникационна програма на база избрана стратегия.
5. Изпълнение на програмата.
6. Оценка на постигнатите резултати от прилагането на комуникационната програма.
В процеса на осъществяване на комуникационната програма се използват различни комуникативни техники и модели – завладяване и задържане на вниманието, установяване и поддържане на връзка (контакт), създаване на доверие, обръщане към силни мотиви, включително емоции, въвличане в действие и т.н.
Професионално подготвената комуникативна програма е съществена предпоставка организацията да създаде полезни двустранни връзки с медиите, да постигне желаното от нея разбирателство, доверие и взаимноизгодно сътрудничество сред публиката, така че тя да бъде приобщена към реализацията на политиката и целите на бизнес организацията.
Съвременните мениджъри трябва да обърнат по-голямо внимание на същността и значението на бизнес комуникациите, на подходите, етапите и проблемите при практическото разработване на фирмени програми за стимулиране на търсенето и продажбите, на комуникирането с потребителите, да умеят да използват рационално възможностите, които им дават медиите, за да оказват влияние и получават одобрението на общественото мнение. Мениджърите трябва да познават теоретичните и приложни аспекти на разработването и прилагането на фирмените комуникационни стратегии при осъществяването на кампании за реклама, лични продажби, насърчаване на продажбите, директен маркетинг и връзки с обществеността. Да анализират подходите за генериране, оценка и избор на рекламни аргументи, изискванията към съставянето на рекламни съобщения и разработването на средства за насърчаване на продажбите - мостри, рекламни подаръци, календари и др. Да използват възможностите на различните медии – телевизия, радио, вестници, списания и т.н., както и особеностите на работата с тях.
Сравнително новата област на мениджмънта - бизнес комуникациите и връзките с обществеността, разполагат с ресурс, който може да подпомогне изключително много всяка бизнес организация. Необходимо е само мениджърите да са запознати теоретично с възможностите, които им предлагат медиите, както и да умеят да ги използват рационално и да ги прилагат в практиката си.



........

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: joedoe
Категория: Технологии
Прочетен: 273533
Постинги: 16
Коментари: 71
Гласове: 295
Архив
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930